Alcohol

Har alltid tyckt att folk dömmer alldeles för mycket.
Om man tar några glas vin en kväll är man alkholist då?
Ibland kan det vara skönt att hälla upp glas vitt vin åt sig själv och kanske en kompis, men inte fan är det tillåtet för då är man missbrukare av alkohol och måste till psyke !?
Folk i samma ålder som mig klagar på sånt men när helgen kommer då är det HELT okey att supa sig dyng-full på fest eller krogen.. skumt.

Så därför tycker jag inte att folk har rätt att döma en, för visst finns det en gräns.
Men om den gränsen inte är nära så finns det inget att oroa sig över.
Klart jag har märkt att de börjat gå för långt ibland.. Att det kanske är lite för mycket att dricka sig "lullig" 5 dagar i veckan. Men jag kan märka det själv och stoppa det, utan några töntars jävla klagomål.

Nu förtjänar jag ett glas vin, Whether you like it or not!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0